Išnykęs prekės ženklas – ar kas nors pasiges?

Paprašius išvardinti Jums svarbiausių prekių ženklų dešimtuką, turbūt retas, kuris neturėtų sustoti apie tai pagalvoti. Tai reiškia, kad tokių ženklų, kuriems išnykus, jų tikrai labai pasigestume yra ne tokia ir gausa. Jiems išnykus, mes pasirinktume kitą, mums taip jau pažįstamą, ar bent jau žinomą alternatyvą.
Ne taip ir seniai buvo atliktas „Prasmingų prekės ženklų“ tyrimas 23 skirtingose pasaulio šalyse. Tyrimas taip pat atskleidė ir teigiamos įtakos prasmę kalbant apie vartotojų gyvenimo kokybę. Iš viso tyrime dalyvavusių skaičius siekė 134 000 vartotojų. Į tyrimą pakliuvusioms Baltijos šalims teko parūpinti šiek tiek daugiau nei 14 tūstančių respondentų, o analizei pasirinkta net 500 prekinių ženklų.
Buvo patvirtinta, kad prekės ženklas su vartotoju siejasi ne tik kainos ir kokybės aspektais, kaip dažnai manoma. Jis atlieka žymiai didesnį vaidmenį, kai paliečia vartotojo asmeninę ir bendruomenės gerovę ir kokybę, taip sukurdamas kažkokios pridėtinės vertės. Tyrimo rezultatai parodė, kad 1 iš 5 prekės ženklų tą kokybę tikrai pagerina.
Kiekvieno ženklo vertinimui buvo naudojama 40 skirtingų rodiklių Vertinant buvo įtraukti darbo, emociniai, bendruomeniniai, socialiniai, aplinkos ir apsaugos, intelektiniai, finansiniai, etiniai bei organizaciniai prekinių ženklų aspektai. Visi jie parodo skirtingą prekinio ženklo svarbą vartotojui. Pavyzdžiui vartotojų buvo prašoma įvertinti konkretaus prekės ženklo padedamą sutaupyti laiką, socialaus atsakingumo jausmo puoselėjimą ir panašiai.
Žinoma, ne kiekvieno rodiklio svarba vienodai pasireiškia vertinant skirtingus ženklus, kadangi skirtingi rodikliai tinka skirtingiems prekiniams ženklams vertinti. Pavyzdžiui kai kurioms prekių grupėms svarbiau yra paties „brand’o“ komunikacija nei ta gaunama asmeninė nauda. Taigi, svarbiausia – individualių aspektų suradimas ir pritaikymas kiekvienam atskirai.
Apibendrinant, kokie visgi ženklai tapo pačiais prasmingiausiais vartotojams 2014 metais? Turbūt nieko nenustebins, kad 1-oji vieta atiteko „Google“, 2-oji – Samsung, 3-oji – „Microsoft“ prekės ženklui, toliau sekė „Nestel“, „Sony“, „IKEA“, „Dove“, „Nike“, „Walmart“, „Danone“, „Philips“ „P&G“, „Adidas“, „Mercedes“ bei dar tokio paties ilgio sąrašas su garsiais prekinių ženklų vardais.