Antsvoris nėštumo metu

Nėštumas

Nėštumas yra nebe gražiausias moters gyvenimo tarpsnis, kaip pasakytų dauguma nėštukių. Net augantys kilogramai nebegąsdina. Juk, niekam nėra paslaptis, kad besilaukianti moteris privalo turėti daug daugiau energijos, kuri gyvybiškai reikalinga besivystančiam vaikeliui motinos pilve. Neretai yra sakoma, kad besilaukiančios moterys “valgo už du” ir tai yra tiesa. Tačiau nuolatinis užkandžiavimas ir saldėsių neribojimas, padidina suvartojamų kalorijų skaičių per dieną dvigubai, kas nėra naudinga. Dietologų teigimu, dienos kalorijų skaičių pakanka padidinti 100–200 kalorijų per pirmus šešis mėnesius ir 300–400 kalorijų – per paskutinius tris nėštumo mėnesius. Itin svarbu ir yra rekomenduojama atsižvelgti į būsimos motinos savijautą bei svorį dar prieš pastojant, o pastojus – pasirūpinti tinkamu svorio augimu. Mitybos programa nėščioms tam būtų puiki išeitis.

Labai svarbu valgyti su saiku, nes nei viena pagimdžiusi mama tikrai nesidžiaugia nėštumo metu sukauptu antsvoriu. Per didelis svorio priaugimas neretai lemia ir įvairias sveikatos problemas. Geriausia nėštumą pasiplanuoti atsakingai, pasitarti su savo gydytoju ir iš anksto susidaryti mitybos programas tiek nėštumo metu, tiek pagimdžius. Visada rekomenduojama valgyti po mažiau, bet dažniau, įvairų ir tinkamai pagamintą maistą. Gerkite pakankamai skysčių, ypatingai vandens. Mitybos programa maitinančioms mamoms yra ne tik naudinga joms pačioms, bet ir kūdikiui. Daugelį mažylių vargina pilvo pūtimas ir neretai tai yra susiję su motinos mityba per pirmąjį vaikelio pusmetį. Jei nėštumo metu nesilaikėte jokios mitybos programos, valgėte daug ir dar saldžiai, turbūt priaugote nemažai papildomų kilogramų, kurių bet kuriuo atveju norėsite atsikratyti. Pasibaigus žindimo laikotarpiui rekomenduojama mitybos programa antsvoriui mažinti.

Antsvoris, arba nutukimas, yra liga, dėl kurios sutrinka normalus žmogaus organizmo funkcionavimas. Priaugus pernelyg daug antsvorio, kyla reali grėsmė žmogaus sveikatai ar net gyvybei. Specialistų teigimu, tik 1-2 proc. visų pasaulio žmonių nutunka dėl pablogėjusios medžiagų apykaitos. Norint sulieknėti pagimdžius, būtina keisti mitybą. Reiktų stengtis valgyti saikingai ir daugiau užsiimti fizine veikla. Mitybos programa antsvoriui mažinti gali būti derinama su sporto programa, tuomet buvusias kūno formas susigrąžintumėte efektyviausiai. Sklando neteisinga nuomonė, kad žindant reikia vis dar daug valgyti, kaip kad valgėte nėštumo metu. Svarbiausia gerai subalansuotas jūsų maisto racionas, kad maitinant krūtimi moters piene nestigtų naudingųjų maisto medžiagų, būtinųjų jums ir jūsų mažyliui.